top of page
Logo_stilo.jpg

Workshops

Negativiteit in zorgteams doorbreken

Praktische handvaten voor leidinggevenden

windows-p74ndnYWRY4-unsplash.jpg

XX december 2025

13.00 - 17.00 uur

Beperkt aantal plaatsen

Ninove

Zaal Roosevelt

Herkenbaar?

De werkdruk is hoog, de bezetting krap en de veerkracht lijkt op sommige dagen zoek. Vermoeidheid, frustratie en negativiteit steken dan al snel de kop op. Als leidinggevende voel je die spanning in je team, maar het is niet altijd eenvoudig om die negatieve dynamiek te keren.

Toch kan het anders.
Met de juiste aanpak en een paar gerichte interventies kun je opnieuw zuurstof brengen in de samenwerking, motivatie en sfeer van je team. Deze workshop biedt concrete handvaten en methodieken waarmee je dat stap voor stap leert doen. Geen hoogdravende theorie, wel praktische en onderbouwde technieken die meteen toepasbaar zijn in jouw dagelijkse praktijk.

Wat mag je verwachten?

In deze interactieve workshop ontdek je:

  • waar negativiteit vandaan komt in zorgteams en welke dynamieken die versterken of afremmen.

  • hoe negativiteit zich verspreidt binnen teams – en hoe jij als leidinggevende die spiraal kan doorbreken.

  • de kracht van teamcrafting – hoe je team zelf actief kan meebouwen aan een positieve werksfeer.

  • hoe je van geklaag naar constructieve dialoog evolueert, zonder de realiteit te verdoezelen.

  • wat wél werkt: concrete tools en methodieken om positiviteit, samenwerking en verbondenheid te bevorderen.

Je keert huiswaarts met:

Wat komt in deze workshop niet aan bod?

  • Preventie werkt! Daarom hebben we het niet over burn-out en andere gezondheidsklachten, maar bekijken we liever hoe we volop kunnen inzetten op werkgeluk om ziekte en uitval te voorkomen.

  • We gaan niet in op werkgeluk in andere sectoren. De focus ligt specifiek op de zorgsector.

  • De workshop is sterk onderbouwd en vertrekt vanuit wetenschappelijke inzichten en modellen over werkgeluk. Toch focussen we niet op de theorie. Met voorbeelden, casussen en videofragmenten gaan we volop voor een praktijkgerichte en interactieve workshop.

Voor wie?

  • Iedereen die een leidinggevende rol vervult in de zorg- en welzijnssector (bv. hoofdverpleegkundigen, teamcoördinatoren, afdelingshoofden, ...)

  • Directie

  • HR-medewerkers

Maar ook voor zorgverleners die hun eigen werkgeluk én dat van collega's willen bevorderen.

Waar en wanneer?

Deze workshop gaat door op donderdag 8 mei 2025 van 13.00 tot 17.00 uur.

Locatie: Ninove (zaal Roosevelt)

Op wandelafstand van station

Bij inschrijving ontvang je een document met praktische info (bereikbaarheid, parkeergelegenheid, ...).

Op vraag kan deze workshop ook ter plaatse in jouw organisatie aangeboden worden.

Waar inschrijven?

Inschrijven voor deze workshop kan via het inschrijvingsformulier (zie onderaan deze pagina).

Betalingsmodaliteiten

De prijs bedraagt 89,99 euro per persoon (voor deelname op donderdag 8 mei 2025).

In dit bedrag is het volgende inbegrepen:

  • 21% BTW

  • Map met notitiebundel en praktische tools om in jouw organisatie mee aan de slag te gaan

  • Koffie, drankje en versnapering

  • Vermelding van jouw organisatie op onze Wellbeing@Work-Award-page

-- Want (kandidaat-)zorgverleners mogen toch weten dat jullie organisatie inzet op werkgeluk? --

fauzan-saari-AmhdN68wjPc-unsplash.jpg
bottom of page