E-learning en gastcolleges voor studenten

POWER 4U biedt e-learningmodules specifiek voor studenten die voorbereid worden op een job in de zorg- en welzijnssector. De inhoud van de modules is volledig gebaseerd op hedendaagse wetenschappelijke literatuur die we vertaald hebben naar toegankelijke en attractieve online-lesinhouden. Daarmee willen we de kloof tussen onderzoek/literatuur en praktijk dichten. Met de combinatie van beeldmateriaal, casuïstiek, opdrachten en kennisvragen gaan we volop voor een activerende methodiek.

pc.jpg

E-LEARNING: persoonsgericht communiceren in de residentiële zorg

De ambitie in voorzieningen - en de opdracht van (toekomstige) zorgverleners - is duidelijk: een persoonsgerichte aanpak die afgestemd is op de noden, wensen en verwachtingen van bewoners. Deze module dompelt je onder in de Kletskaart-methodiek: een gesprekstool waarmee je 'rijke' (holistische) gesprekken voert, bewoners grondig leert kennen en ontdekt wat elke unieke bewoner nodig heeft om zich thuis te voelen en van een kwaliteitsvol leven te genieten.

tiago-muraro-pwMds57bapI-unsplash.jpg

GASTCOLLEGE: veranderingen die optreden bij ouder wordende zorgvragers

Ons inleven in de leefwereld van ouderen is niet eenvoudig. Als (jongere) zorgverleners hebben we die levensfase nog niet doorgemaakt. Tijdens deze workshop bekijken we welke veranderingen optreden naarmate iemand ouder wordt en hoe we onze zorg op dat verouderingsproces kunnen afstemmen.

raymond-tan-yiY6CsbFXIE-unsplash.jpg

GASTCOLLEGE: van betuttelend naar persoonsgericht communiceren in de zorg

Ondanks de warme intenties die we tegenover zorgvragers hebben, worden we regelmatig betrapt op een betuttelende communicatiestijl. Hoe sluipt kinderlijke communicatie in de zorg binnen? Wat zijn de gevolgen? En hoe schakelen we over naar persoonsgerichte communicatie? Al deze vragen worden in het eerste deel van deze workshop beantwoord. In het tweede deel gaan we aan de slag met de Kletskaart-methodiek. Met de tool leren we persoonsgericht communiceren en ontdekken we waar wij als (student-)zorgverlener moeten op inzetten om zorgvragers een kwaliteitsvol leven te bieden.

Foto AA.jpg

GASTCOLLEGE: aan de slag met onbegrepen gedrag van zorgvragers

Wat als een zorgvrager weinig verbaal communiceert? Wat als een zorgvrager moeilijk onder woorden brengt wat hij denkt, voelt of ervaart? Wat als een zorgvrager zich voornamelijk non-verbaal uitdrukt? Om op die vragen een antwoord te krijgen, nemen we er de gloednieuwe B.O.B.-toolkit bij: een babbel- én observatiebox waarmee je ontdekt wat een zorgvrager met zijn of haar gedrag wil duidelijk maken.